Thursday, September 20, 2012

Sentap!

Assalamualaikum.

Hari ni saye nak buat luahan perasaan sikit mengenai sentap a.k.a terasa hati. Hurm..kalau pedih ulu hati minumlah gaviscon (buat iklan jap) tapi kalau terasa hati nak minum apa? Racun, clorox atau minyak tanah? (giler...jangan buat semua tu tau)

Owh..terasa hati pasal apa ni ye? Hurm ceritanya begini, apa perasaan korang kalau dalam hidup korang ada manusia2 yang rapat ngan korang & pernah berjanji ngan korang satu masa dulu tapi akibat dah banyak duit & hidup senang dia boleh tinggalkan korang macam tu je. Janji tinggal janji lepastu buat muka tak bersalah je siap boleh senyum2 happy lagi depan korang. Korang rasa apa ye? Kalau tak banyak, sikit pun mesti ada rasa terguris kan?

Well, hanya manusia yang tak berperasaan & tak ada hati je akan cool tanpa rasa apa2 pun. Kenapa saye nak sibuk2 hal ni? Mestilah sebab saye yang alami perkara ni. Sakit sangat2 rasanya bila orang2 yang rapat dengan kita, yang kononnya susah senang boleh bersama, yang kononnya lagi dah macam adik beradik, tapi sebab dah senang semuanya hilang macam tu je.

Betul la kata orang kan, kadang2 bila kesenangan datang pada kita, kita terlupa dengan asal usul & lupa pada orang yang ada dengan kita waktu kita susah dulu. 

Nak ceritakan secara detail ke hal ni? Rasanya tak apa lah. Cukuplah saye nak cakap yang saye sedih, sedih & sedih dengan sikap manusia2 ni. Kalau orang lain saye tak kisah, tapi bila mereka yang buat macam ni....rasa macam...tak apa lah. Tak nak komen banyak2. Apa-apa pun saye harap saye dapat ambil pengajaran dari hal ni:
1. Manusia bila-bila pun boleh berubah sekelip mata.
2. Jangan terlalu percaya janji2 manis orang lain walaupun dia manusia paling rapat dengan kita.
3. Kalau dah hidup senang jangan mudah lupa diri sebab tu mungkin ujian untuk kita & tak mustahil Allah akan tarik balik apa yang kita ada tu.
4. Belajar2 lah alert dengan perasaan orang lain. Mungkin apa yang kita buat tu nampak tak memberi apa2 kesan tapi bagi orang lain ianya sangat menyakitkan.




No comments:

Post a Comment